1.) Namen:
V III. poglavju Zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/2016, 77/2017, 73/2019) je opredeljeno področje kakovosti in varnosti v lekarniški dejavnosti.
V Lekarni Mesto-37 v skladu z veljavno zakonodajo vzdržujemo in spremljamo sistem kakovosti, ki vključuje:
- organizacijsko strukturo (ustrezna kadrovska zasedba, nenehno izobraževanje zaposlenih)
- postopke, procese in vire, potrebne za izvajanje lekarniške dejavnosti v skladu s standardi lekarniške dejavnosti in pravili dobre lekarniške prakse ( ustrezni delovni pogoji, oprema in navodila za delo)
Politiko kakovosti uporabljamo kot način vodenja v smeri nenehnega izboljševanja delovanja lekarne.
2.) Cilji politike kakovosti:
- nenehno izboljševanje naših storitev za uspešno zadovoljevanje zahtev uporabnikov storitev in stremljenje k preseganju njihovih pričakovanj,
- rast in razvoj lekarne,
- izboljševanje komunikacijskih orodij in aktivnosti za zagotavljanje kakovostnega informiranja zaposlenih in uporabnikov lekarniških storitev,
- nenehno usposabljanje in motiviranje zaposlenih ter povečevanje njihovega zadovoljstva,
- stalno posodabljanje opreme in procesov ter upoštevanje zakonskih zahtev,
skrb za okolje, - skrb za zdravo in varno delo zaposlenih.
3.) Naloge za izboljševanje kakovosti in varnosti dela v lekarni
- določamo programe izobraževanja in načrte za izboljševanje kakovosti in varnosti,
- izdelana imamo navodila za delo in varnostne protokole za posamezne storitve,
- redno izvajamo notranjo presojo dobre prakse,
- spremljamo kazalnike kakovosti,
- vzpostavljen imamo sistem za obvladovanje tveganj,
- anonimizirano spremljamo in analiziramo opozorilne nevarne dogodke in napake pri izvajanju lekarniške dejavnosti.
4.) Postopki z visokim tveganj v lekarni
- Izdaja zdravil na recept
- Priprava magistralnih pripravkov
- Izdaja medicinsko tehničnih pripomočkov na naročilnico in brez
- Izdaja zdravil brez recepta in prehranskih dopolnil
- Pri vseh navedenih postopkih se bomo zavzemali, da bodo potekali brez napak, s doslednim upoštevanjem SOP-jev, zakonskih predpisov, izvajanjem intervencij, spremljanjem adherence in farmakovigilance, analizo kazalcev kakovosti ter morebitnih napak pri izdaji.
5.) Kakovost in varnost v lekarni zagotavljamo
- z izvedbo rednih notranjih strokovnih nadzorov, posodabljanjem SOP in navodil za delo,
- s spremljanjem odpoklicev zdravil, prehranskih dopolnil, medicinskih pripomočkov ali živil za posebne zdravstvene namene in vodenjem zahtevanih evidenc,
- z izvedbo aktivnosti v zvezi z ravnanjem z odpadki,
- z nadzorom nad merilno in delovno opremo,
- z rednimi validacijami aparatur in opreme v lekarni,
- z rednimi pregledi dokumentacije delovne in merilne opreme,
- s spremljanjem kazalnikov kakovosti.